BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Powered By Blogger

Sunday, August 11, 2013

salam aidilfitri

salam aidilfitri semua. semua mst dlm keadaan kenyang ketupat ,lemang dan samperit kan?haaa mcm mna puasa ? selama sebulan puasa , aku bole hafal kesemua yg berlaku selama sebulan tu. tiap tiap hari jadual perkara yang sama. biasa lah hidup budak yg tinggal di hostel. tahun nih aku sambut ramadhan dekat institut kemahiran belia dan sukan negara. jauh dari keluarga lagi tahun nih. aku nk start cerita perjalanan bulan puasa aku,kalau boring bole lah tutup link blog nih.haha oke okeeee,aku start dengan sahur. sahur aku bangun pkol 5 pagi.bangun dengan kejutan dari roomate aku. handfone yang duduk tepi telinga aku tu bunyi dan berderinggg saja saja.tak penah aku nk bangun kalau bukan roomate aku sendiri yg kejutkan. itu mmg membazir bateri.sebangunnya aku dari katil aku,aku akan basuh muka dan mula lah berjalan kaki ke dewan makan. makanan sahur yg dihidangkan sedap tak ? ohhh maigadd soalan. semestinya lah sedappp. ikan kering , ayam masak kurma tawar , ayam masak kicap tak pasti itu kicap atau sos , gulai ikan masin yg mmg umphhhh dia punya masin. tapiiii takpa, syukur syukur dapat juga aku makan. org palestin nuh kadang kadang tak dapat mkn tau. kita dok malaysia kena bersyukur. selesainya sahur aku balik bilik dan salin pakai kain pelikat bersama tshirt berkolar bulat disertakan bersama sama songkok lalu berjalan lah aku utk kesurau utk menunaikan solat subuh berjemaah. selesai subuh jemaah , aku akan balik tido setengah jam sebelum bangun pkol 7 pagi utk mandi dan ke kelas. mula jadual kelas dengan beratur dipadang kawad dari pkol 7.30pagi- 5petang.aktiviti kelas biasa biasa ja. maklum la aku berlajar menjahit. so,perkara wajib mestilah aku tgok mesin jahit, benang, jarum, kain, kapur, pita mengukur dan lain lain. nk buat mcm mna,inilah hidup aku. sepulangnya dari kelas ,aku tak mandi pon.salin salin baju terus turun ke padang utk bermain bola tampar atau pon badminton.itu lah rutin harian aku.ohhhh ohhhh ohhh mengeluh.aku akan bermain sehinggalah waktu berbuka puasa.berbuka puasa didewan makan mcm biasalah,beratur ambil makanan. habis makan bersiap siap utk solat magrib. habis magrib solat isyak dan teruskan dengan tawareh. selesai tawareh adalah mkn mkn sikitttt. habis tu balik bilik tido. esok nya bangun dimulakan dengan sahur kembali. aktiviti ini dilakukan selama sebulannn. oh maigaddd boring dak ? sbb boringlah ,kepulangan ku beraya tahun ini sangat mengembirakannnnn . raya ku bnyk di depan television. ini nama nya meriah nya raya. ohjyeahhh!!!

keluarga haris dan roshiati

ini anak sulung pakcik haris

hari first kena beraya dgn ehem ehem


hmmmm,tak bnyk gambar raya tahun nih sebab tak bergambar pon dgn mmbe mmbe.maklum lah tahun nih ramai yg busy kan kan kan kan. hmm busyyy la sangat kan kan kan kan kan. hm,takpa tahun depan kita raya kita bergmbar nah kawan kawan nah.nah nah nah. hmm


No comments:

Post a Comment